Základní škola
tel.: 725 819 228
email: skola@zsostromer.cz
Mateřská škola
tel.: 725 510 476
email: ms@zsostromer.cz
Školní jídelna
tel.: 725 854 968
email: jidelna@zsostromer.cz
Sobota 8. - 15. února 2025 lyžařský výcvik.
Zákonný zástupce je povinen přihlásit dítě k zápisu k povinné školní docházce, a to v době od 1. dubna do 30. dubna kalendářního roku, v němž má dítě zahájit povinnou školní docházku.
Termín zápisu k povinné školní docházce na naší škole je 9. dubna 2025 (středa) od 14 do 17 hodin.
K zápisu se dostaví děti narozené do 31. 8. 2019.
K zápisu se mohou dostavit i děti přiměřeně duševně a tělesně vyspělé narozené od 1. 9. 2019 do 31. 12. 2019 s doporučením školského poradenského zařízení či narozené od 1. 1. 2020 do 30. 6. 2020 s doporučením jak školského poradenského zařízení, tak i odborného lékaře.
Pokud byl dítěti povolen odklad začátku povinné školní docházky, tzn., že dítě bylo u zápisu v loňském školním roce, musí se opět dostavit k zápisu.
Zákonný zástupce předloží:
Není-li dítě tělesně nebo duševně přiměřeně vyspělé a požádá-li o to písemně zákonný zástupce dítěte v době zápisu (od 1. 4. do 30. 4. 2025) dítěte k povinné školní docházce, odloží ředitel školy začátek povinné školní docházky o jeden školní rok, pokud je žádost doložena doporučujícím posouzením příslušného školského poradenského zařízení a odborného lékaře nebo klinického psychologa. Začátek povinné školní docházky lze odložit nejdéle do zahájení školního roku, v němž dítě dovrší osmý rok věku.
Je-li při zápisu přítomno i zapisované dítě a souhlasí-li s tím zákonný zástupce dítěte, proběhne s dítětem rozhovor a další činnosti zaměřené na motivování dítěte pro školní docházku a orientační posouzení jeho školní připravenosti. Rozhovor bude trvat nejvýše 20 minut. Zákonný zástupce dítěte může být přítomen u všech součástí zápisu.
Pro školní rok 2025/2026 bude přijato maximálně 60 žáků.
Mgr. Bc. Iva Mádlová, Ph.D., ředitelka školy
Tento text je určen především rodičům budoucích prvňáčků a nejmladších dětí. Byl vybrán z knihy "Pedagogicko-psychologická diagnostika" od Pavla Dittricha. Správné určení školní zralosti či nezralosti má totiž vliv na celou školní docházku.
Školní zralostí se rozumí taková fyzická, psychická a sociální připravenost dítěte na školu, která mu umožní optimální zapojení do vyučovacího procesu bez nebezpečí ohrožení či poškození tělesného a duševního zdraví při školní zátěži.
Jestliže je dítě v posuzování těchto kvalit shledáno jako méně rozvinuté, přistupuje se k odkladu školní docházky. Hlavními důvody odkladů jsou v současné době:
Mohlo by Vás zajímat: